در حال بارگزاری...
وبلاگ

باتری های فلز-هوا از هرنظر برای محیط زیست مناسب اند

1398112913394480623660610 800x400 1 1
۲ مرداد ۱۴۰۰ مدیر سایت بلاگ

سانیوا که از فناوری باتری های فلز-هوا بهره می برد، یکی از محیط زیست دوست ترین راهکار های تامین انرژی می‌باشد.

در ارتباط با محیط زیست و باتری ها دو نوع مواجهه وجود دارد: استفاده از باتری ها در ابزارهای حفاظت و پایش محیط زیست و دیگری آلودگی های زیست محیطی باتری ها. باتری های فلز-هوا می توانند در هر دو زمینه یکی از کارآمدترین گزینه ها باشد.

کاربرد باتری های فلز-هوا در تجهیزات پایش و حفاظت محیط زیست

در بحث تجهیزات مرتبط با محیط زیست ابزارهایی وجود دارند که پارامترهای زیست محیطی را بررسی و اطلاعات را به سرور ارسال می‌کنند. سرورها اطلاعات ورودی را پایش و متخصصان بر اساس آن، شرایط و موضوعات را تحلیل می کنند. این دستگاه ها نیاز به تامین انرژی دارند و به هر میزان که انرژی بیشتر با مداومت طولانی تری در اختیار داشته باشند، به علت مداومت عملکرد اطلاعات بیشتر و دقیق تری در اختیار قرار می دهند.

سانیوا که نسخه تماما ایرانی باتری های فلز-هواست، به علت مداومت انرژی بالا می تواند مدت زمان عملکرد پیوسته این دستگاه ها را افزایش دهد که در نتیجه باعث دریافت اطلاعات دقیق تری خواهد شد.

باتری های فلز-هوا بدون آلودگی زیست محیطی

در ساخت باتری های فلز-هوا از فلزاتی از جمله آلومینیوم، روی، منیزیم استفاده می شود که نه تنها به محیط زیست آسیبی وارد نمی کنند، بلکه اکسید آن‌ها نیز برای خاک مفید است.

علاوه بر این سایر موادی که در ساخت این باتری ها استفاده می گردد، از جمله الکترولیت باتری های فلز-هوا، از جنس مواد سمی، اسیدی و…نیست؛ فلذا هیچگونه خسارتی به محیط زیست نمی زنند.

این در حالیست که سایر باتری های موجود به علت نوع الکترولیت مصرفی و سایر موادی که در ساخت آن ها استفاده می شود، در صورت رها شدن در محیط زیست خسارات جدی و جبران ناپذیری وارد می کنند.

سانیوا ساخت یک شرکت فناور داخلیست. به گفته سجاد مهرابی مدیر عامل این شرکت، در صورت تجاری سازی این باتری ها در داخل کشور به علت کاهش آلودگی های زیست محیطی، با استفاده از این فناوری در تامین انرژی می توانیم بخش مهمی از خسارات معاهده پاریس را جبران نماییم.